VAKANTIEEEEE - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu VAKANTIEEEEE - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

VAKANTIEEEEE

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Jawel, we hebben alweer vakantie. Anderhalve week genieten en allemaal leuke dingen doen! Zoals we de afgelopen weekenden ook hebben gedaan. Zaterdag 12 maart zijn we naar de Santa Martha bay geweest, vanaf een berg daar hadden we een erg mooi uitzicht over deze baai en de bergen op de achtergrond. Daarna zijn we doorgereden naar het verlaten resort genaamd Sunset Water Beach Resort. BIZAR, dat deze mooie locatie zo verlaten is. Buiten onze kaders denkend kwamen we op een leuk projectje, mocht de PABO niks worden dan konden we het resort weer op gaan bouwen. Vanuit elke kamer zeezicht, luxe zwembad met bar in het water en een jacuzzi, sportaccommodatie, etc. Wie wil dat nou niet? Na het resort bezocht te hebben gingen we naar Daaibooi (beach) om lekker af te koelen. Onderweg zijn we ook nog door het flamingo gebied gereden, wat een mooie roze beesten zijn dat zeg om in het echt te zien. ’s Avonds hebben we de dag afgesloten met een geslaagde Mojito huis/bbq/pool party die de huisbazen voor ons georganiseerd hadden!

Op zondag hadden we een luie dag, we hebben kort een meeting gehad met andere pabo studenten hier op het eiland en Henk (onze interactum leerkracht). Na het leuke weekend begon er weer een week met stage. Op woensdag bezoek gehad van Henk in de klas en hij was zeer tevreden, leuk om te horen wanneer je de kinderen voor het eerst laat proeven aan adaptief onderwijs en de coöperatieve werkvormen. Dit kennen ze op onze school niet en daarom een geschrikt onderwerp om aan te gaan werken tijdens mijn stage hier.

Afgelopen weekend weer een dagje westpunt gehad. Als eerste zijn we naar de Watamula hole geweest. De locals zeggen dat dit het punt is waar het eiland ademt, dit is een spuitgat waar het zee water omhoog gespoten wordt. Maar om hier te kunnen komen moet het eerst een keer fout gaan. Na een heftige tocht (boem, boem, boem door de weg hier) kwamen we aan bij een hek.. hmm, weg afgesloten, we konden dus niet verder. Omkeren dan maar en terug, maar geven wij ooit op? Nee hoor, na zomaar een weg ingeslagen te zijn kwamen we toch uit bij de Watamula hole. We liepen en we liepen en we liepen, maar ergens dat gat te vinden? Ho maar, nadat we terug gelopen waren en het bij een van ons iets langer duurde (slipper kapot) begon ik nog maar aan een extra rondje om de omgeving goed te bekijken. Wat bleek, op nog geen 20 meter afstand van onze auto was het gat te vinden. Hadden we dit toch bijna gemist. Na dit gezien te hebben was het de beurt aan de blauwe kamer om eens te bezoeken, via onze app reden we naar het punt toe. Ja hoor, weer een afgesloten weg. Opgeven deden we niet, dus wij via een andere weg opzoek naar de blauwe kamer. Via een ander strandje gingen Michelle en ik beginnen aan onze wandeltocht naar de blauwe kamer (dit is trouwens een grot en wanneer je daar in zwemt is het water daar super blauw en het zicht naar buiten erg adembenemend). Al gauw liep er een hond met ons mee, speurend door de bossen rende hij telkens stukjes voor ons uit. Na een tijdje kwam hij met een stok in zijn bek terug “ah hij heeft een stok gevonden”, maar wat bleek dat was niet zomaar een stokje. HEEEELP, hij had een leguaan gevangen, een leguaan van zeker 50 cm lang. Geschokt gingen we verder met onze wandeltocht. Aangekomen bij de kamer konden we genieten van het mooie water, de vissen en het prachtige zicht. Zeker een aanrader om te doen wanneer je hier bent! Na onze wandeltocht terug (die overigens wel goed verliep) gingen we door naar een strandje, genaamd playa Kalki. Mensen hadden ons verteld dat er hier super mooi gesnorkeld kon worden. Michelle en ik gingen dit daarom maar eens uitproberen. En WAUW, wat was het mooi. Joekels van vissen en veel ook, helaas de schildpadden niet gezien. Maar waarschijnlijk is het ook niet de laatste keer dat de mensen ons daar hebben gezien. Erg mooi strand en zeker om te snorkelen. Pfoe wat een productief dagje was dat weer en om deze dag goed af te sluiten gingen we uiteten bij de Kleine Wereld, heerlijke tapas zaak!

Zondag hebben we het weer lekker rustig aangepakt. In de ochtend hebben we een bezoekje gebracht aan de Aloë Vera Plantage hier op het eiland. Het was bijzonder om te zien en dat was het eigenlijk ook wel weer. Vanuit de plantage zijn we Saint Tropez gereden en hebben we de hele middag genoten van het zwembad daar (infinity pool). In de avond hebben we gezellig met een paar huisgenootjes nog de happy hour van Wet & Wild meegepakt. Ideaal weekendje, weer op naar de stage!

Na drie dagen stage gehad te hebben gehad (waarvan ik er helaas al weer 1 ziek was en 1 dag thuis bezig moest voor school vanwege geen lokalen) hebben we nu vakantie! Vandaag op stage paasfeest gehad. Zoals gewoonlijk was het weer blablabla, de hele viering was weer in het Papiaments. Ook werd er weer veel gezongen. Bijzonder om te zien deze vieringen. Maar nu anderhalve week genieten van de vakantie en veel leuke dingen doen!

Liefs, Essie

• 23 Maart 2016 - 20:51

Tante Els:

Nou moet zeggen dat je n mooi reisverslag neer pent nichtje, veel te zien en veel gedaan daar al (drank), drie dagen stagd en nu vakantie? Geniet nog lange tijd daar en zie uit naar je volgende verslag. Essie klinkt bekend, zo noemde mijn opa mij altijd :)

• 24 Maart 2016 - 07:14

Ineke :

Nou esmee een mooi verslag de taal leer je ook nog wel veel plezier daar en geniet van je stage