Update na aan heerlijke vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu Update na aan heerlijke vakantie! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

Update na aan heerlijke vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Na anderhalve week vakantie gehad te hebben moeten we morgen weer aan de bak. Ook niet heel erg, over drie weken hebben we alweer vakantie en de weekenden zijn er nog steeds om te genieten. De afgelopen vakantie super veel leuke en mooie dingen gedaan.
Onze vakantie begon met een leuk feest op Cabana beach, onder het motto ‘hallo vakantie’ hebben we gedronken en gefeest. Op goede vrijdag hebben Michelle, Manon en ik de Hato grotten bezocht. Deze bloedhete grotten liggen ver boven zeeniveau en daardoor erg mooi! Gelukkig hebben ze daarom ventilatoren in de grotten hangen. Hierna zijn we door gegaan naar het strandje Cas Abao, om heerlijk te genieten van het mooie weer!

Zaterdag hebben we een poolparty gehad bij een ander studentenhuis. Voor 60 gulden hadden we entree, eten en natuurlijk onbeperkt drinken. Heerlijk zulk soort feestjes. Zondag zijn we samen met twee andere meiden van het huis wezen zwemmen, zonnen en chillen bij Saint Tropez (infinity pool).

Na een paar redelijk rustige dagen, gingen we de volgende drie dagen vol aan de bak! Tweede paasdag begonnen we de dag met een heerlijke paasbrunch met het hele huis en vervolgens gingen we naar het strandje Pirate bay. Om daar te kunnen komen hoefden we maar 10 minuten te rijden, maar nee hoor niet vandaag. Na bijna een uur in de auto gezeten te hebben kwamen we aan op een veel te druk strand en moesten we het doen met onze handdoekjes op het zand (ja, normaal hebben we de luxe van een bedje). De weg was op verschillende punten afgesloten vanwege een optocht in Otrobanda (deel van Willemstad, andere deel is Punda). Al met al toch een erg geslaagde dag gehad.

Dinsdag gingen we vroeg van huis weg, er werd ons verteld dat je om 10 uur ’s ochtends bij Playa Grandi (Westpunt Harbor) met schildpadden kon zwemmen. In alle vroegte met de auto richting het westen gereden. Snorkelend het water in gegaan en wauw, toen zagen we er een. Individueel gingen de schildpadden eten halen dicht bij de kust, onze kans om met deze beesten te zwemmen. Super mooi! Omdat dit strand verder niks is onze tocht weer opgepakt en opweg gegaan naar Playa Porto Mari. WAUW, tot nu toe het mooiste strand wat ik heb gezien hier in Curaçao. Het water is bij de stranden hier zo mooi blauw.

Ook de woensdag zijn we weer helemaal naar het westen gereden. Vandaag gingen we een bezoekje brengen aan het National Park Shete Boka. In dit park zijn een viertal bekende en bijzondere rotsen te vinden, deze zijn gevormd door de natuur. Boka Pistol is een spuitgat, Boka Kalki een inham, Boka Tabla een soort grot en Boka Wandomi een brug over het water. Erg mooi allemaal om te zien, de dag dat wij er waren hingen er niet al te witte wolken in de lucht en daardoor was het water nog wilder dan normaal en dus de botsingen met het land nog heftiger dan normaal, erg gaaf om te zien! Maar daardoor zijn de foto’s wel weer minder mooi dan het in het echt is. Daarna doorgereden naar de Grote Knip om verder de dag lekker te zonnen, snorkelen en chillen. Ook hier is het snorkelen weer erg mooi! Van vele gehoord dat het een erg mooi strand is, weer hebben de mensen niet gelogen. Al is bijna alles hier super mooi! ’s Avonds weer genoten van het feestje op cabana beach. Helaas moest mamma Esmee ’s nachts haar bed nog weer verlaten voor een ritje naar het ziekenhuis. Na een beet van een duizendpoot bij een huisgenootje (lezend op internet dat dat heel gevaarlijk kan zijn) het ziekenhuis gebeld. Ja, we moesten toch echt wel even langskomen. Hup aangekleed en in de auto gesprongen. Aangekomen bij het ziekenhuis (wat nergens goed aangegeven staat) werden we belachelijk gemaakt dat we langs kwamen met alleen maar die beet (uhm hallo, we moesten net nog absoluut langskomen). Bon, wij vragen naar een huisarts. De portier had wel een nummer van de huisarts maarja de huisarts nam zelden op. Lekker geregeld hier allemaal, maargoed dat wisten we al van Curaçao. Na enige twijfel toch maar doorgelopen, na een hele administratie werden we opgehaald door de arts. Vervolgens werden we door hem zowat ook uitgelachen, niks aan het handje en die beesten hier zijn helemaal niet giftig werd ons verteld (dit willen we nog niet echt geloven). Hup, weer op naar huis!

Tijd voor een rustige dag, donderdag zwembad dag. Heerlijke de hele dag thuis doorgebracht bij het zwembad. Na een heftige nacht was dit ook niet heel verkeerd! Vrijdag stond er weer een leuke drukke dag op de planning. Als eerste naar het struisvogelpark geweest, hier hebben we een safari tour gedaan en mochten we de jonge struisvogels voeren en zelfs op een ei staan (deze kunnen zeker 200 kilo aan, sterke dingen). Daarna naar het strandje Hemingway gegaan en de avond afgesloten bij de XXL Full Moon party op Kokomo beach, erg geslaagd feest!

Dit weekend weer lekker rustig aan gedaan, ons zelf weer opladen voor 3 weken stage die eraan komen, vol gas er tegen aan!

Sunchi Ess