Fakansi, woehoe!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu Fakansi, woehoe!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

Fakansi, woehoe!!!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

24 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Joepie, het is alweer vakantie! Gelukkig komen we net in de goede periode met lekker veel vakanties. Deze vakantie komen dan ook eindelijk pap, mam, Anoek en Gerrald over! Nog een weekje en dan lekker genieten.

De afgelopen drie weken hebben we (op een weekje buikgriep na) stage gelopen. Vandaag hebben we deze stage periode afgesloten met de koningsspelen. De dag begon voor de kinderen met het liedje ‘Hupsakee’, lekker dansen en zingen. Maar gek genoeg kenden alle kinderen het dansje niet. Zo enthousiast als dat ik de kinderen in Nederland altijd zie dansen op het liedje van elk jaar, zo enthousiast waren ze hier helaas niet. Verder was het een leuke dag! En zoals een van de kinderen al zei: “Helaas, ik moet je twee week missen juf”, tot over twee weken kids.

Het weekend van 15, 16 en 17 april hebben we veel leuke dingen gedaan. De vrijdag zijn we vanuit de stage meteen begonnen met een Mojito poolparty met de andere vier pabo meiden. De zaterdag zijn we eerst wezen chillen op Playa Porto Mari, maar echt relaxen konden we niet met ons vooruitzicht. Om klokslag 3 uur reden we naar Playa Forti toe, voor de sprong van een rots af van 12 meter! Hoewel het lang kon duren hebben we toch met 5 man de sprong gemaakt. Gelukkig hoorden we nadat een iemand had gesprongen dat het verboden was en nadat iedereen gesprongen had en we weer thuis waren dat er eerder ook wel eens haaien gespot waren daar. Brrr, maar we hebben het maar mooi wel gedaan! Die zondag hebben we het strandje Kokomo beach eens bekeken in daglicht, deze hadden we alleen nog maar gezien met de feestjes, ook niet heel onbelangrijk.

Woensdag zijn we met een aantal naar de biosscoop geweest in Sambil. Na het kopen van de kaartjes en het popcorn konden we naar binnen gaan. We kwamen in de zaal en keken onze ogen uit.. Super luxe stoelen en super veel beenruimte, wauw! Nadat we ons lekker geïnstalleerd hadden in de stoelen en we de gevallen popcorn onder de stoelen hadden geschoven (ahum Michelle), kon de film ‘The Junglebook’ beginnen! Deze film was in 3D, super mooi en gaaf, zeker een aanrader.

Donderdag hebben we helaas onze 4 Brabantse pabo meiden moeten uitzwaaien op Hato, zij gingen alweer naar huis en lieten ons achter. Ga jullie missen 4 pabies meiden!

Komende week hebben we veel gepland en gaan we nog veel dingen zien hier op Curaçao, gelukkig zijn we nog lang niet uitgekeken en hebben we nog veel op de planning staan!

Sunchi, Esmi

• 24 April 2016 - 22:43

Inez:

Aaaaaah wij jullie oooook!!