Bye family, bye holiday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu Bye family, bye holiday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

Bye family, bye holiday

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

De vakantie begonnen we met een spannend avontuur op het eiland, de escape room werd gevuld door Casa 7 studenten. Met nog ruim 20 minuten op de klok verlieten we de kamer, we escaped! Dit resulteerde in een mooie tweede plaats! Het eerste weekend van de vakantie hebben we doorgebracht op verschillende stranden.

Maandag begonnen we dan aan het avontuur, Michelle en ik gingen op weg om de Christoffelberg te beklimmen. Om half 7 reden we weg van huis om vervolgens om half 8 te kunnen beginnen aan de klim. Dit ging allemaal erg voorspoedig en om half 8 stonden we dan ook met onze tickets in de hand in de auto voor de slagbomen. De eerste paar kilometers kan je met de auto rijden en aan de voet van de berg begint het echte klimmen. We begonnen dus eerst met de autoroute, helaas ging dit niet meer zo voorspoedig.. Over de heuvels en door de dalen en vervolgens kwamen we stil te staan, oh help wat nu? Nu kan onze auto soms vanzelf uitvallen dus vol goede moed en zonder paniek startte ik de auto weer, bij de volgende heuvel gebeurde ons weer hetzelfde. De auto begon te roken en te schudden, wat bleek… benzine op. Jahoor, dat hebben wij weer. Na wikken en wegen hebben we de auto langs de kant van de weg laten staan en moesten we terug lopen naar de receptie. Weer over diezelfde heuvels en door diezelfde dalen kwamen we aan bij de receptie. Hier moesten we heel beschaamd zeggen dat we op de autoroute stil stonden zonder benzine. Hup, daar sprongen we bij een van de mannen van het park in de auto, op weg naar het tankstation met een jerrycan en geld. Uiteindelijk heeft de man ons bij de auto afgezet en de benzine in de auto gegoten en konden wij verder rijden naar de parkeerplaats onder aan de berg. Onze wandeltocht kon 2 uur later dan gepland beginnen. Eenmaal boven aan de berg hebben we welverdiend kunnen genieten van een super mooi uitzicht en kunnen we deze ervaring afstrepen van het lijstje! CHRISTOFFELBERG, CHECK!

Dinsdag en woensdag hebben we met een gevoelstemperatuur van 43 graden de verjaardag van de koning gevierd. Erg gezellig met allemaal tentjes, bandjes, dansjes en drankjes. Donderdag en vrijdag daarna hebben we een paar strandjes bezocht, de dierentuin bezocht en op onze laatste full moon party mogen dansen. Echter verliep het bezoekje aan de dierentuin niet geheel normaal, het zal ook eens niet.. Eenmaal aangekomen bij de dierentuin mochten we niet verder dan de speelplaats en de kinderboerderij, helaas de dierentuin was nog niet helemaal klaar haha.

Zaterdag, 30 april, whoeehoe.. Pap, mam, Anoek en Gerrald komen! In de middag heb ik ze opgewacht op Hato en zijn we doorgereden naar het huisje. Gelukkig heb ik er destijds voor gekozen daar ook 10 nachten te verblijven, want wauw wat een luxe dit huis zeg. Zondag zijn we direct het eiland gaan verkennen, als gids nam ik ze mee naar een national park met allemaal rotsen, het Shete Boka Park. En ook kan op de eerste dag een strandje niet ontbreken, playa porto mari. Maandag hebben we met de bounty boot (een catamaran) Klein Curaçao bezocht, het eiland die iedereen een keer gezien moet hebben bij een bezoekje aan Curaçao! Een super mooi strand met een paar hele mooie bezienswaardigheden zoals; de vuurtoren en een scheepswrak. Door de 1,5 uur heen en 2 uur terug durende bootreis ben ik er achter gekomen dat ik niet zeebestendig ben en ik me een stuk prettiger voelde wanneer ik lekker met twee benen aan de kant sta.

Dinsdag zijn we lekker een dagje thuisgebleven en konden we ons opladen voor weer twee dagen zon, zee en strand. Woensdag zijn we al vroeg op pad gegaan om schildpadden te spotten bij een strandje (Playa Grandi), vervolgens zijn we naar een strandje geweest waar het snorkelen erg mooi is (Playa Kalki) en vervolgens de dag afgesloten bij Playa Lagun tussen de leguanen.. Donderdag zijn we naar de struisvogelboerderij geweest en verder hebben we lekker een dagje bij het huisje gehad, want wat heb je aan een luxe villa wanneer je er niet eens van gaat genieten.

Vrijdag was dan eindelijk de dag. De dag waarin mijn droom eindelijk waarheid zou gaan worden, het zwemmen met dolfijnen!! Wauw, wat was het super!! Na een lange uitleg mochten we eindelijk het water in, samen met de dolfijnen Pasku en Geegee mochten we gaan zwemmen. Met de dolfijnen mochten we een aantal kunstjes doen zoals: zingen, rondjes draaien, een kus en de vinnen vasthouden. Daarnaast mochten we ook nog met de dolfijn stukjes zwemmen en onderwater duiken. SUPER GAAF!

Zaterdag hebben we de dag afgesloten op Jan Thiel beach en bij de happy hour van Zanzibar. Zondag stond er ook weer een drukke dag op de planning. ’s Ochtends hebben we een kijkje genomen bij het verlaten resort en het uitzicht op de Santa Martha Baai. Daarna zijn we wezen lunchen bij Jaanchie’s (staat bekend om het proeven van leguaan) en dit hebben we daarom ook maar gedaan. Onder het motto ‘nu we er toch zijn’ een hapje geproefd en geconcludeerd dat het gewoon naar een stukje kip smaakt. Hoewel we gewoon een broodje wilde eten waren we verkeerd aan dit adres en kregen we schotels met vlees, aardappelen, rijst en een hoop vitamine L (liefde) voorgeschoteld. Zeker een gezellig en leuk tentje om eens geweest te zijn, wat een pracht kerel die meneer Jaanchie! De dag hebben we afgesloten bij de Grote Knip en Playa Kalki.

Helaas begon afgelopen maandag stage alweer en zijn pap, mam, Anoek en Gerrald al weer thuis! Nog anderhalve week stage en nog 2 weken genieten van dit mooie eiland en dan kom ook ik weer naar huis!

PS. tot snel pap, mam, Anoek en Gerrald!

Dikke kus,

Esmee