Finally there.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu Finally there.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

Finally there..

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Hier weer eer berichtje van mij. We zijn ondertussen aangekomen in het mooie Curaçao, mijn eerste reisverslag vanuit Willemstad. Na een 10 uur durende vlucht zonder moeilijkheden werden we ontvangen door het warme weer. We werden opgehaald door twee meiden en zij brachten ons naar ons huisje. Samen met nog 7 andere meiden delen wij het huis (een groepje van 4 meiden, een groepje van 2 meiden en nog iemand die alleen hier is). Het is daardoor super gezellig in het huisje, ook met de andere 4 meiden met wie ik dit avontuur ben begonnen gaat het goed, we hebben het gezellig en denk dat we het nog gezelliger gaan krijgen.
Woensdag zijn we na het inrichten van onze kamers lekker uiteten geweest, na die lange zit in het vliegtuig hadden we geen zin meer om te gaan koken. Voor een klein beetje geld kan je hier al goed uiteten. Gisteren begonnen we de dag met het halen van boodschappen, een hele kar vol. Die mannetjes in de winkels hier willen allemaal helpen met inpakken zodat ze uiteindelijk geld kunnen krijgen. We liepen door de winkel en links en rechts stonden genoeg Nederlandse producten. Van hagelslag tot stroopwaffels tot merken als maggi, bolletje en het huismerk van Jumbo. Natuurlijk zijn deze producten vaak in vergelijking met die van Nederland erg duur. Maar dit stukje Nederland hoeven we hier niet te missen. Na het halen van de boodschappen hebben we ons eerste standje bezocht, genaamd Jan Thiel Beach. Helaas was het een redelijk bewolkte dag, maar gelukkig zitten we hier nog meer dan 90 dagen dus bruin zullen we wel worden. De meiden die hier nu ongeveer 3 weken zitten zijn al poepie bruin, ik denk dat het ons dan ook wel zal gaan lukken.

Vandaag gaan we even langs bij onze stagescholen, hoewel wij nog steeds niks hebben gehoord van onze school gaan we er toch maar even langs. Hopelijk krijgen we dan wel de klassen te horen waarin we stage mogen gaan lopen. De school waar Eline en ik heen gaan spreekt niet alleen Nederlands en wat wij al hoorden van een paar mensen is dat ze daar veel lessen krijgen in het Papiaments en dat het gewoonweg niet te verstaan is, wens me maar sterkte dan.. Nadat we even bij de scholen langs zijn gegaan, gaan we lekker shoppen. Met ons huisje zitten we net buiten Willemstad, maar liggen we echt heel erg centraal. Binnen een straal van 15 minuten hebben we heel wat stranden, supermarkten en clubs te vinden. Vanavond hebben we ons eerste feestje hier, waarvan er nog veel zullen gaan volgen.

In onze Hyundai Tucson scheuren wij met z’n vijven het hele eiland over en zullen we nog veel gaan zien hier, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte en zal ik af en toe een berichtje plaatsen hierop. De foto’s volgen nog die ik al gemaakt heb.

PS. met Nederland hebben we een tijdsverschil van 5 uur. Het is hier dus 5 uur eerder dan bij jullie daar in Nederland.

Dikke smakkerd, Es