Bonochi (goedenacht) of bon dia (goedemorgen) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu Bonochi (goedenacht) of bon dia (goedemorgen) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Welsem - WaarBenJij.nu

Bonochi (goedenacht) of bon dia (goedemorgen)

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Weer een berichtje vanuit het zonnige Curaçao. WAUW, wat is het hier mooi zeg. Natuurlijk hebben wij in de eerste week die wij hier mochten zijn (vakantieweek) veel strandjes bezocht. We moesten bovendien wel even goed acclimatiseren. Naast Jan Thiel Beach ook een bezoekje gebracht aan: Cabana Beach, Madero Beach, Blue Bay (en aan het infinity pool Saint Tropez). Wat ze gemeen hebben is dat het mooie stranden zijn, echter zijn alle stranden weer anders. Daarom gaan we alle standen natuurlijk een keer bezoeken.

Morgen begin ik aan mijn stage hier in Curaçao. Samen met Eline lopen wij stage op de St. Franciscus College hier in Willemstad. Ik mag stage lopen in groep 4, super leuk! Natuurlijk hoop ik dat de klas ook erg leuk is haha. Mijn mentor zag er in ieder geval al heel aardig uit. De directrice van de school vertelde mij dat er wel een moeilijk kind in de klas zat, wel één! Tegenwoordig heb je dat in Nederland bijna in elke klas wel. Maar alsnog is het een leuke uitdaging. De kinderen krijgen gelukkig redelijk veel lessen Nederlands en vanaf groep 4 kunnen de kinderen daar gelukkig ook redelijk Nederlands. Ik ben reuze benieuwd morgen!

Afgelopen zondag zijn we naar een beach festival geweest op Cabana Beach, als echte Hollanders wilden wij alles vanaf het begin al meemaken. Rond klokslag 3 uur liepen we het strand op, 5 kaartjes alstublieft. Uiteindelijk kregen we de beachkaartjes, maar we wilden natuurlijk naar het festival. (Bedenk hier even een Antilliaans stemmetje bij) ‘Maar nee, het festival is verplaatst naar 5 uur. Het begint niet meer om 3 uur.’ Stom verbaasd gingen we daarom maar op het strand zitten, twee uur lang wachten in de hitte zonder zwemkleding. BIZAR, mensen leven hier echt zonder de tijd. Twee uur later begon het festival dan eindelijk, met de lekkere plaatjes van Vato Gonzales hebben we lekker geswingd op het strand.

Om nog even door te gaan met de feestjes.. Afgelopen vrijdag zijn we met het huis naar de full moon party geweest op kokomo beach. Erg gezellig, maar helaas waren we voor het vuurwerk begon alweer weg. Het leven hier op Curaçao is zwaar..

Samen met onze huisgenootjes hebben we afgesproken de woensdag samen te gaan eten. Iedereen vond dit een leuk idee en zo was de eerste barbecue van Casa 7 een feit. Uiteindelijk hebben we besloten elke week te gaan barbecueën omdat het niet handig is om voor 12 man te gaan koken op een klein kookstelletje. Oh, en nog een update over het huis: het zwembad is klaaaaar! Eindelijk verlost van het vele stof in de palapa en de bouwvakkers in onze tuin! En eindelijk kunnen we genieten van ons ingegraven zwembadje! Wel zijn ze helaas nog even een weekje bezig met de nieuwe huisjes. Aanstaande zaterdag hebben we een poolparty om het te vieren, hiephoi!

Vandaag gingen we naar Saint Tropez voor het zwembad, daar is een infinity pool. Voor diegene die niet weten wat het is. Het zwembad loopt door in de zee. Een heerlijk zee zicht vanuit het zwembad, ideaal! Tot slot zeg ik bonochi (goedenacht) tegen alle mensjes van hier en bon dia (goedemorgen) tegen alle mensjes daar ver weg..

P.s. bij de foto's een facebook update over ons zondagavond avontuurtje.

Veel liefs, Esmee

• 07 Maart 2016 - 20:37

Marianne Van Der Steen:

Hoi Esmee,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes met je stage in groep 4. En inderdaad 1 moeilijk kind in de klas is een makkie. Dat heb jeNederland vast ook wel gewend.
    Geniet er nog maar lekker van. Groetjes uit Krimpen.

• 08 Maart 2016 - 10:23

Ineke Bijsterveld :

Wat leuk om dit alles te lezen geniet van je stage en een beetje vakantie
    Hier is het nog steeds koud o ja de verlichte optocht in lemelerveld was mooi
    Hoop dat je nog een paar mooie verhalen schrijf dan genieten wij ook mee
    Groetjes Ineke Bijsterveld